Sari la conținut

Buletin informativ- iulie 2022

09 iulie 2022

Poliţia spaniolă anunţă luni că a confiscat – pentru prima oară – ”drone submarine” care pot traversa Strâmtoarea Gibraltar, între Maroc şi Spania, cu până la 200 de kilograme de droguri la bord, relatează AFP.

În această operaţiune au fost confiscate trei ”drone submarine” – două în curs de fabricaţie şi una aproape terminată – ”care urmau să fie livrate unor traficanţi francezi de droguri în vederea transportării unei cantităţi importante de cocaină”, anunţă într-un comunicat poliţia.

Lovitura rachetelor de croazieră „Kalibr” a distrus două lansatoare de rachete antinavă Harpoon Today, 13:16 Ministerul rus al Apărării a confirmat distrugerea a două instalații terestre de rachete antinavă Harpoon în zona așezării. Estuarul regiunii Odessa. Potrivit datelor armatei, atacul asupra rachetelor antinavă a fost efectuat de rachete de croazieră maritime Kalibr din Marea Neagră. Numărul de „Kalibr” lansat nu este numit și nu este un fapt că toți au lovit aceeași țintă desemnată. Apropo, armele antinavă au fost livrate în Ucraina din Marea Britanie. https://topwar.ru/198778-udarom-krylatyh-raket-kalibr-unichtozheny-dve-puskovye-ustanovki-pkr-harpoon.html?yrwinfo=1657304941287961-15301894302437552775-sas3-0767-15b-sas-l7-balancer-8080-BAL-8243

Forțele Navale ale Rusiei au primit în dotare Belgorod, primul submarin purtător de torpile nucleare Poseidon Serviciul de presă al Șantierului Naval Sevmash din Severodvinsk a informat că, pe 08.07.2022, a fost predat Forțelor Navale ale Rusiei primul submarin cu destinație specială Belgorod. “Astăzi, 08 iulie, la sediul Sevmash, s-a desfășurat o ceremonie de semnare a actului de predare-primire către Forțele Navale a submarinului cu destinație specială Belgorod”, se arată într-un comunicat de presă, preluat de agenția Interfax. Cu această ocazie, comandantul-șef al Forțelor Navale ale Rusiei, amiralul Nikolai Evmenov, a subliniat faptul că la crearea submarinului au fost utilizate realizările cele mai avansate ale științei și cele mai recente tehnologii de construcții navale. “Submarinul Belgorod deschide noi oportunități pentru Rusia în realizarea de diverse studii și permite efectuarea de expediții științifice și operațiuni de salvare în cele mai îndepărtate zone ale Oceanului Planetar”, a menționat Evmenov. https://www.defenseromania.ro/fortele-navale-ale-rusiei-au-primit-in-dotare-belgorod-primul-submarin-purtator-de-torpile-nucleare-poseidon_617171.html

Semnalăm apariția: A Guide to Bunkering Malpractices in Shipping Industry.

Ghidul poate fi descărcat de aici: https://www.marineinsight.com/wp-content/uploads/2014/11/bunker-ebook.pdf

În noaptea de 6 spre 7 iulie, o echipă de scafandrii pentru operații speciale – au cercetat zona de coastă a Insulei Şerpilor pentru a găsi minele navale care ar putea pune în pericol desantul trupelor ucrainene. După stabilirea unui culoare sigur de navigaţie pentru ambarcațiunile Forțelor pentru Operații Speciale (SSO), s-a dat undă verde pentru continuarea operațiunii. Geniștii au fost primii care au coborât pe insulă pentru a găsi şi îndepărta minele şi capcanele lăsate pe Insula Șerpilor de forţele ruse de ocupație. În momentul în care militarii ucraineni ai Forțelor pentru Operații Speciale (SSO) îndeplineau obiectivele prevăzute de misiunea pe care o desfășurau – restabilirea controlului pe Insula Şerpilor şi arborarea steagului Ucrainei – mai multe nave ruseşti au început să se deplaseze către insulă. Rușii au lăsat pe insulă un sistem de apărare antiaeriană Pantsir-S1 și un radar P-18 (de gamă metrică, utilizat pentru supravegherea aeriană, descoperirea și urmărirea țintelor aeriene). După ce a finalizat misiunea, grupul de militari Ucrainei ai Forțelor pentru Operații Speciale (SSO) a părăsit insula. După aceea, rușii au lansat un atac cu rachetă asupra Insulei Șerpilor.

Zona Operațională Maritimă Azov-Marea Neagră

Navele Flotei Ruse din Marea Neagră (BSF) continuă operațiile pe mare pentru a izola partea de nord-vest al Marii Negre. Navele sunt situate în principal de-a lungul coastei de vest și de sud a Crimeei. Fregata Amiral Makarov, nava amiral a Flotei Mării Negre a Federației Ruse, conduce gruparea forțelor de suprafață. Două submarine (proiectul 636.3) sunt pe mare. Două nave rusești BSF patrulează în Marea Azov; una dintre ele, un dragor de mine, caută mine marine. Până la 20 de avioane de luptă și bombardiere rusești sunt în serviciu de luptă aeriană. Cinci transportoare de rachete rusești (două fregate, o corvetă cu rachete și două submarine) sunt gata pentru o salvă din mare; Valoarea totală este de până la 32 de rachete Kalibr. Toate navele mari de debarcare ale Flotei Ruse de la Marea Neagră sunt ancorate în porturile Sevastopol și Novorossiysk, pentru repararea și completarea proviziilor. Fără semne de pregătire și formare a eșașoanelor de desant maritim.

În noaptea de 7 iulie, un grup al detașamentului combinat al Centrului 73 Marin Special/Forțele Armate ale Ucrainei au debarcat un grup pe insula Șerpilor. Acesta a examinat insula, a identificat rămășițele a aproximativ 30 de diferite echipamente și arme inamice și a ridicat steagul național al Ucrainei. După aceea, grupul a părăsit insula. La scurt timp după retragerea lor, Marina Rusă a atacat insula cu două rachete de croazieră și a lovit debarcaderul insulei. După aceea, Avioanele rusești Su-30 și Su-24M au lansat în plus lovituri cu bombe și rachete asupra ruinelor insulei.

Trupele ruse continuă să lovească cu rachete porturile Odesa, Mykolaiv și Ochakiv. Recent, a existat o creștere a bombardamentelor cu MLRS-urile „Smerch” staționate la Kinburn.

Situația minelor din partea de vest și centrală a Mării Negre rămâne periculoasă. Mai mult de la mijlocul lunii martie 2022 au fost detectate peste 10 mine marine aflate în derivă la suprafață. probabil că majoritatea au fost plantate pe ascuns de Federaţia Rusă pentru a discredita Ucraina şi bloca transportul către porturile ucrainene. Federația Rusă declară că o furtună a provocat ieșirea acestor mine în afara poziției din zonele de coastă ale zonelor minate de marina ucraineană, care au fost anunțate în avertismentul către navigatori NAVAREA III 0092/2022. Între timp, minele aflate în derivă au origini diferite și nu aparțin minelor furnizate de Marina Ucraineană. Nave și submarine rusești ale flotei auxiliare ale BSF rusești probabil să fie implicate în așezarea minelor sub acoperire. În plus, până la 40.000 de mine din Primul iar cel de-al Doilea Război Mondial pot fi pe fundul Mării Negre (coastele de vest și de nord). Numai URSS a pus aproximativ 11.000 de mine maritime între 1941-1944. După prăbușirea URSS, nr au fost desfășurate activități de deminare a zonelor de coastă și a porturilor Ucrainei. În fiecare an, zeci de mine, obuze și alți explozivi au fost găsiți și neutralizați pe fundul mării de amatorii de scufundări, pescuit și activități subacvatice Sursa: https://www.forumulsecuritatiimaritime.ro/webmail/?_task=mail&_frame=1&_mbox=INBOX&_uid=168&_part=2& _action=get&_extwin=1

Preşedintele Volodimir Zelenski a declarat că arborarea steagului ucrainean pe Insula Şerpilor din Marea Neagră a fost un semn că ţara sa nu poate fi ruptă. În mesajul său nocturn de joi, Zelenski s-a adresat ruşilor, spunând că operația de două luni de recucerire a Insulei Şerpilor a fost un avertisment. „Fiecare căpitan rus, la bordul unei nave sau al unui avion, să vadă steagul ucrainean pe Insula Şerpilor şi să ştie că ţara noastră nu va fi ruptă”, a spus el. Insula Şerpilor, o bucată de teren la sud de portul Odesa, a devenit un simbol al determinării ucrainene. În februarie, când li s-a cerut să se predea, mica garnizoană ucraineană de pe insulă i-a înjurat pe atacatorii ruşi. Ulterior, Rusia a obținut insula, dar a abandonat-o la sfârşitul lunii iunie, din cauza bombardamentelor venite din tabăra ucraineană.

Sursa: https://monitorulapararii.ro/volodimir-zelenski-insula-serpilor-un-avertisment-pentru-rusia-ca-ucraina-nu-va-fi-rupta-1-44647

Ministerul de Externe din Ucraina a anunţat joi că o navă rusească încărcată cu cereale ucrainene a fost lăsată să părăsească portul turcesc Karasu. „Regretăm faptul că navei ruseşti Zhibek Zholy, care era plină de cereale ucrainene furate, i s-a permis să părăsească portul Karasu în ciuda dovezilor penale prezentate autorităţilor turce”, a scris, pe Twitter, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe, Oleg Nikolenko. Ucrainenii consideră că este o „situaţie inacceptabilă” şi l-au convocat pe ambasadorul Turciei pentru a oferi explicații. Sursa: https://monitorulapararii.ro/ucraina-il-convoaca-pe-ambasadorul-turciei-dupa-ce-o-nava-ruseasca-a-parasit-un-port-turcesc-1-44639

Spre sud: probleme legate de coridoarele de transport

Pe fondul sancțiunilor și al „pivotului logistic”, se acordă multă atenție dezvoltării ITC  Nord-Sud. În ultimele săptămâni s-au înregistrat lansări active de servicii pe această rută. Cu toate acestea, are unele provocări și blocaje. Coridorul de transport internațional Nord-Sud are o ramură vestică și una estică, ambele traversând Iranul. Cel de vest prevede transportul de mărfuri rutier prin Rasht, cel de est – pe calea ferată. Punctul final în Iran este portul Bandar Abbas, de unde mărfurile pot fi livrate în India pe mare. Ramura vestică traversează și Azerbaidjanul, cea de est – Kazahstan și Turkmenistan. În plus, este posibil și transportul direct pe apă din Rusia către Iran, pe lângă Marea Caspică. Acest coridor a primit un impuls puternic dezvoltării pe fondul sancțiunilor.

Sursa: https://en.portnews.ru/comments/3207/

Cea mai mare navă de cercetare marină din China care a plecat în călătoria sa inaugurală către Marea Chinei de Sud

Cea mai nouă și mai mare navă de cercetare a Chinei este de așteptat să-și facă călătoria inaugurală în Marea Chinei de Sud în octombrie, ca parte a eforturilor Beijingului de a stimula explorarea în apele bogate în resurse. Ceremonia de numire a navei a avut loc luna trecută la Shanghai, relatează South China Morning Posts. Nava a fost construită de șantierul naval Shanghai Jiangnan, constructorul celui de-al doilea și al treilea portavion din China. Nava de cercetare a fost predată cercetătorilor de la Universitatea Sun Yat-sen din Guangzhou. Profesorul Yu Weidong, de la școala de științe atmosferice a universității, a declarat pentru Yangcheng Evening News că nava va naviga către Insulele Paracel în octombrie pentru a studia „aburul granițelor de vest ale Mării Chinei de Sud, precum și apele ei învecinate… că ar putea oferi sprijin științific pentru prevenirea dezastrelor”. Profesorul Yu a adăugat că cercetarea se va adresa unor domenii precum atmosfera oceanică, fundul mării, biologia marina și arheologia. Nava a fost numită „un mega laborator mobil pe mare”, potrivit China Ship News.

Detalii cheie: LOA: 114,3 m, latime: 19,4 m, pescaj: 9,3 m, deplasament: 6.880 tone; viteza: 15 Nd; autonomie: 60 de zile; echipaj: 100. Nava de cercetare are 760 m2 pentru laboratoare fixe și peste 610 m2 sunt alocați pentru mai mult de 10 laboratoare mobile tip container, permițând cercetătorilor să colecteze mostre pe mare și să le analizeze la bord, înainte de a transfera datele pe uscat.

Sursa: https://en.portnews.ru/news/332007/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.