Sari la conținut

Black Sea Security Initiative

CONGRESUL AL 117-LEA, Sesiunea 2d. S. ll

Asigurarea securității în regiunea Mării Negre și în alte scopuri.

Se promulgă de către Senat și Camera Reprezentanților.

Statelor Unite ale Americii în Congresul reunit,

  1. SECȚIUNEA 1. TITLU SCURT.
  2. Prezenta lege poate fi citată sub denumirea de ”Legea privind securitatea la Marea Neagră”.
  3. Legea din 2022″.
  4. SEC. 2. CONSTATĂRI.

Congresul face următoarele constatări: (1) Regiunea Mării Negre este de o importanță critică pentru securitatea naționala a șase națiuni:

Ucraina, Georgia, Moldova, România, Bulgaria și Turcia.

Regiunea Mării Negre a fost o zonă de creștere a tensiunii și a conflictului la frontiera de est a Uniunii Europene și a Tratatului Atlanticului de Nord.

Organizația Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) în urma demersului președintelui Vladimir Putin în 2014 și 2022 invaziile lui Putin în Ucraina și invazia din 2008 a Georgiei, ocupate ilegal de Federația Rusă care încă mai are teroriști.

(3) De la tentativa ilegală de anexare a regiunii ucrainene ,Crimeea în 2014, Federația rusă  a consolidat Flota Mării Negre a crescut prezența sa în regiune, și-a consolidat prezența în aer și apărările de coastă, a ignorat dreptul internațional privind libertatea de navigație pentru a întrerupe în regiune rutele de navigație și a amenințat libertatea de exerciții si de navigație în Marea Neagră.

(4) De la intervențiile sale militare în regiunea Black Sea  începând din 2008, Federația Rusă a întreprins măsuri hibride persistente pentru a destabiliza regiunea prin influență malignă.

(5) De la invazia Ucrainei din 2022 de către Federația Rusă, unitatea între  țările riverane Marii Negre      s-a                                        consolidat,  în special în rândul Țărilor membre NATO România, Bulgaria și Turcia.

(6)Federația Rusă își valorifică capacitatea in revendicarea juridică asupra apelor Mării Negre și a teritoriilor  statelor din regiunea Mării Negre pentru a executa exerciții militare  pentru a incalca suveranitatea teritorială a  Ucrainei și să ucidă civili nevinovați.

 (7) Rusia are o istorie îndelungată de utilizare a poziției în Marea Neagră și în Crimeea pentru a amenința  aliații NATO, inclusiv prin incidentul HMS Defender din iunie  2021, atunci când o navă britanică a fost hărțuită de către navele rusești în timp ce întreprindea un mars în apele internationale din apropierea Peninsulei Crimeea.

 (8) În timp ce NATO a desfășurat exerciții de rutină de rutină în regiune, prezența Statelor Unite în  Marea Neagră a scăzut de la anexarea de către Rusia a Crimeei , din cauza priorităților de securitate concurente  între aliați, de lipsa navelor și a resurselor disponibile și lipsa unei strategii regionale clar definite.

 (9) În timp ce, în februarie 2022, Turcia a blocat  intrarea unor nave de război rusești în Marea Neagră  în conformitate cu Convenția privind regimul  strâmtorilor, semnată la Montreux, Elveția, în iulie  20 iulie 1936 (cunoscută în mod obișnuit sub denumirea de ”Convenția de la Montreux”), convenție”), Convenția de la Montreux nu tine de cont de creșterea dimensiunii, a tonajului și a capacităților navelor de război moderne, iar Rusia nu are  aceleași limite de tonaj ca și statele non-litorale.

 (10) Turcia a rezistat încercărilor de a schimba interpretarea Convenției de la Montreux pentru a evita slăbirea poziției ei în regiune.

(11) În timp ce NATO a recunoscut de mult timp că este o problemă strategica importanta pentru Marea Neagră, Rusia  a încercat să valorifice prioritățile uneori divergente între membrii NATO din regiune, pentru a avansa expansionist.

(12) La data de 24 februarie 2022, Federația Rusă Președintele VladimirPutin a instigat un război neprovocat, nejustificat și ilegal, care încalcă legea integritatea teritorială a țării suverane  Ucraina și se folosește de forțele militare ale Federației Ruse prezențe în Marea Neagră pentru a ucide oameni nevinovați civilii ucraineni.

(13) Războiul neprovocat al Federației Ruse asupra Ucrainei a subliniat importanța regiunii Mării Negre pentru securitatea națională a Statelor Unite ale Americii

(14) Războiul neprovocat al Federației Ruse a provocat o criză de securitate alimentară, deoarece 20.000.000 – 30.000.000 de tone de cereale ucrainene rămân în incapacitate să părăsească Ucraina într-un mod eficient și sigur. Războiul  a impiedicat capacitatea Ucraineisă producă și să transporte recolta de anul viitor.

(15) Acțiunile Federației Ruse în și în jurul Mării Negre au perturbat, de asemenea, securitatea, si accesul responsabil la resursele energetice în întreaga Europă. În special, Gazprom a suspendat livrările de gaze naturale către Polonia și Bulgaria la 27 aprilie 2022, după ce, la 27 aprilie 2022, cele două țări au refuzat să se conformeze unei decizii din 31 martie 2022, Decretul rusesc care prevede ca toate plățile să fie făcute în ruble, încălcând termenii  contractelor încheiate cu Gazprom.

(16) Republica Populară Chineză (RPC) cu o politica economică coercitivă amenință, de asemenea, stabilitatea economică a regiunii Mării Negre.

SEC.3. PUNCTUL DE VEDERE AL CONGRESULUI PRIVIND SECURITATEA LA MAREA NEAGRĂ.

(a) SENSUL CONGRESULUI.

(1) este în interesul Statelor Unite să să prevină extinderea conflictelor armate în UE de a recunoaște regiunea Mării Negre ca fiind o regiune arena agresiunii rusești;

(2) membrii litorali ai Mării Negre sunt critice în contracararea agresiunii din partea guvernului a Federației Ruse și menținerea colectivă a alianței NATO;

(3) încercările repetate, ilegale, neprovocate și violente ale Federației Ruse de a-și extinde teritoriul și de a controla accesul la Marea Mediterană  prin Marea Neagră constituie o amenințare la adresa securității naționale a Statelor Unite și a alianței NATO;

(4) Statele Unite condamnă încercările Federației Ruse de a schimba sau de a modifica granițele în regiunea Mării Negre prin orice mijloace contrare dreptului internațional;

 (5) Statele Unite și aliații lor ar trebui să contracareze cu fermitate pretențiile teritoriale ilegale ale Rusiei în Peninsula Crimeea, de-a lungul apelor teritoriale ale Ucrainei în Marea Neagră și în Marea Azov, în apele internaționale ale Mării Negre și în teritoriile pe care le ocupă ilegal în Ucraina;

 (6) Statele Unite ar trebui să continue să lucreze în cadrul NATO și cu aliații NATO pentru a dezvolta o strategie pe termen lung pentru a spori securitatea, a stabili o prezență permanentă și durabilă în flancul estic și a consolida rezistența democratică a aliaților și partenerilor săi din regiune;

(7) Statele Unite ar trebui, de asemenea, să colaboreze cu Uniunea Europeană în oordonarea unei strategii de sprijinire a inițiativelor democratice și a prosperității economice în regiune, care include doi membri ai Uniunii Europene și patru națiuni aspirante;

(8) Statele Unite ar trebui să exploreze eforturile de refacere a încrederii și a relațiilor bilaterale cu Turcia, un aliat-cheie în regiunea Mării Negre și un bastion   împotriva Iranului;

(9) este în interesul Statelor Unite ca NATO să adopte o strategie solidă față de Marea Neagră, inclusiv prin colaborarea cu țările partenere interesate din regiune pentru a promova obiective de securitate comune;

(10) Statele Unite ar trebui să depună eforturi pentru a promova dialogul între țările din regiunea Mării Negre pentru a îmbunătăți comunicarea și schimbul de informații și pentru a spori capacitățile de apărare cibernetică;

 (11) țările care au legături istorice și economice cu Rusia se așteaptă ca Statele Unite și Europa să asigure o prezență economică pozitivă în regiunea  regiunea mai largă ca o contrabalansare a influenței maligne a Federației Ruse în regiune;

(12) este în interesul Statelor Unite să sprijine și să consolideze legăturile economice dintre Statele Unite și partenerii de la Marea Neagră;

 (13) Statele Unite ar trebui să sprijine inițiativa întreprinsă de statele din Europa Centrală și de Est de a avansa Fondul pentru inițiativa celor trei mări pentru a consolida conectivitatea infrastructurii de transport, energetice și digitale în regiunea dintre Marea Adriatică, Marea Baltică și Marea Neagră;

 (14) există oportunități reciproc avantajoase pentru creșterea investițiilor și a expansiunii economice, în special în ceea ce privește inițiativele în domeniul energiei, al climei și al infrastructurii de transport, între Statele Unite și statele de la Marea Neagră și regiunea mai largă;

 (15) îmbunătățirea legăturilor economice dintre Statele Unite și statele de la Marea Neagră și regiunea mai largă poate duce la un parteneriat strategic consolidat;

 (16) Statele Unite trebuie să abordeze provocările în materie de securitate alimentară care decurg din închiderea porturilor ucrainene de la Marea Neagră, deoarece această provocare globală va avea implicații critice pentru securitatea națională a Statelor Unite, a partenerilor și a aliaților noștri; (17) Rusia are o istorie brutală în ceea ce privește utilizarea foametei ca armă și trebuie oprită; și

(18) contracararea demersurilor economice coercitive ale RPC rămâne un imperativ politic important pentru a integra în continuare țările din Marea Neagră în economiile occidentale și pentru a îmbunătăți sta bilitate regională.

SEC. 4. RAPORT PRIVIND POLITICA STATELOR UNITE FAȚĂ DE REGIUNEA MĂRII NEGRE.

(a) În general. -În termen de cel mult 120 de zile de la data promulgării prezentei legi, Consiliul de Securitate Națională, în coordonare cu Departamentul de Stat, Departamentul Apărării, Departamentul Trezoreriei, Departamentul Comerțului, Departamentul Energiei, Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională, Agenția pentru Comerț și Dezvoltare, Banca de Export-Import a Statelor Unite, Departamentul Agriculturii și Corporația Financiară pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite, prezintă comisiilor corespunzătoare ale Congresului un raport interinstituțional care prezintă eforturile și opțiunile politice actuale ale Statelor Unite față de țările din regiunea Mării Negre și față de regiunea mai largă și abordează aspectele menționate în secțiunea 3, inclusiv angajamentul NATO în regiune.

 (b) ELEMENTE… – Raportul solicitat în temeiul subsecțiunii (a) include următoarele elemente:

 (1) O prezentare generală a eforturilor în curs de desfășurare ale agențiilor guvernamentale relevante ale Statelor Unite față de regiunea Mării Negre, atât prin inițiative bilaterale cu țările din regiunea Mării Negre, cât și prin orice inițiative regionale față de regiune, pentru a oferi asistență militară și de securitate, sprijin economic și inițiative de bună guvernanță.

 (2) O descriere a eforturilor actuale și a opțiunilor de politică care pot fi întreprinse de către Departamentul de Stat, Corporația Financiară pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite, Banca de Export-Import a Statelor Unite, Agenția pentru Comerț și Dezvoltare, Departamentul Energiei, Departamentul Trezoreriei, Departamentul Comerțului și Departamentul Agriculturii pentru a promova creșterea economică, integrarea și infrastructura de calitate (inclusiv pentru integrarea și independența energetică) în statele riverane Mării Negre și în regiunea mai largă.

(3) O defalcare a inițiativelor pentru a oferi următoarele tipuri de sprijin, împreună cu o defalcare a finanțării pentru a sprijini aceste eforturi:

(A) Asistență militară, inclusiv infrastructura în sprijinul unor desfășurări consolidate și al logisticii de aprovizionare în regiune.

 (B) Asistență economică, inclusiv sprijin pentru criza de securitate alimentară.

 (C) Combaterea dezinformării și a propagandei rusești în regiunea Mării Negre.

 (D) Diversificarea energiei și integrarea pieței regionale și aprovizionarea pentru a reduce dependența de energia din Federația Rusă și pentru a promova inițiativele privind energia curată.

 (E) Utilizarea instrumentelor de statecraft economic, cum ar fi politica comercială și monetară, investițiile în capitaluri proprii și finanțarea datoriei și asigurarea împotriva riscurilor politice, pentru a crește comerțul bilateral și investițiile Statelor Unite în regiune și oportunitățile de producție near-shoring în regiunea extinsă pentru piața europeană.

 (F) Promovarea unei mai mari cooperări regionale .

 (G) Creșterea accesului la piețele globale de capital și îmbunătățirea surselor locale și regionale de capital pentru infrastructura critică și alte investiții.

 (H) Un plan pentru a ajuta aliații Statelor Unite din regiune să accelereze tranziția lor de la echipamentele militare rusești moștenite și să promoveze interoperabilitatea NATO.

 (I) Consolidarea statului de drept și a eforturilor de combatere a corupției.

 (J) Abordarea acțiunilor economice coercitive ale RPC.

(4) O evaluare a angajamentului NATO în regiune și a opțiunilor de politică pentru a aborda mediul de securitate regional modificat, inclusiv prezența NATO în regiune și o prezentare generală a exercițiilor militare planificate și recente ale NATO în regiune, în special cele din cadrul Comandamentului Diviziei multinaționale de sud-est (în România) și a celor patru noi grupuri de luptă din România, Bulgaria, Hungaria și Slovacia.

SEC. 5. POLITICA STATELOR UNITE.

Este politica Statelor Unite să…

 (1) să descurajeze în mod activ amenințarea unei noi escaladări rusești în regiunea Mării Negre și să apere libertatea de navigație în Marea Neagră pentru a preveni extinderea unui nou conflict armat în Europa;

 (2) să pledeze în cadrul NATO, între aliații NATO și în cadrul Uniunii Europene pentru a dezvolta o strategie coordonată pe termen lung pentru a spori securitatea, a stabili o prezență permanentă și durabilă în flancul estic și a consolida rezistența democratică a aliaților și partenerilor Statelor Unite în regiune;

 (3) să sprijine și să consolideze legăturile economice dintre Statele Unite și partenerii de la Marea Neagră și să mobilizeze Corporația Financiară pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite, Banca de Export-Import, Agenția pentru Comerț și Dezvoltare, Departamentul de Stat, Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională, Departamentul Agriculturii și Departamentul Comerțului pentru a spori prezența și investițiile Statelor Unite în țările de la Marea Neagră;

(4) să ofere alternative economice la opțiunile economice coercitive ale RPC care destabilizează și erodează și mai mult integrarea economică a statelor riverane Mării Negre;

 (5) să se asigure că Statele Unite continuă să sprijine țările de la Marea Neagră pentru a-și consolida instituțiile democratice pentru a preveni corupția și pentru a accelera avansarea lor în comunitatea euroatlantică; și

 (6) să încurajeze inițiativa întreprinsă de statele din Europa Centrală și de Est de a avansa inițiativa celor trei mări pentru a consolida conectivitatea infrastructurii de transport, energetice și digitale în regiunea dintre Marea Adriatică, Marea Baltică și Marea Neagră.

.SEC. 6. STRATEGIA DE SECURITATE ȘI DEZVOLTARE LA MAREA NEAGRĂ.

 (a) STRATEGIA DE DEZVOLTARE ȘI SECURITATE ÎN MAREA NEAGRĂ. -Nu mai târziu de 360 de zile de la ødata promulgării prezentei legi¿, pe baza opțiunilor de politică elaborate în raportul prevăzut la secțiunea 4, Consiliul de Securitate Națională, în coordonare cu Departamentul de Stat, Departamentul Apărării, Corporația Financiară pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite, Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională, Banca de Export-Import a Statelor Unite, Agenția pentru Comerț și Dezvoltare a Departamentului Comerțului, Departamentul pentru Energie, Departamentul pentru Agricultură și Departamentul Trezoreriei, direcționează o strategie interinstituțională, pe baza constatărilor raportului prevăzut la secțiunea6 4, pentru a spori asistența militară și coordonarea cu NATO și Uniunea Europeană, pentru a aprofunda legăturile economice, pentru a consolida securitatea economică și energetică și pentru a spori asistența în materie de securitate cu țările din regiunea Mării Negre și pentru a sprijini eforturile de consolidare a capacității de rezistență democratică a acestora.

(b) SCOP ȘI OBIECTIVE.  Inițiativa instituită în temeiul subsecțiunii (a) are următoarele scopuri și obiective:

(1) Asigurarea furnizării eficiente și eficace a asistenței de securitate pentru statele din Marea Neagră, acordând prioritate asistenței care va consolida apărarea împotriva războiului hibrid și va îmbunătăți interoperabilitatea cu forțele NATO.

(2) Consolidarea sprijinului Statelor Unite pentru securitatea energetică a regiunii și integrarea cu Europa și reducerea dependenței acestora de Rusia, sprijinind în același timp susținerea diversificării energetice.

 (3) Atenuarea impactului coerciției economice exercitate de Federația Rusă și de RPC asupra statelor de la Marea Neagră și identificarea de noi oportunități de investiții străine directe din partea Statelor Unite și a țărilor cooperante și de îmbunătățire a legăturilor de afaceri ale Statelor Unite.

(4) Creșterea angajamentului la nivel înalt între Statele Unite și statele de la Marea Neagră și consolidarea creșterii economice, finanțarea unei infrastructuri de calitate și consolidarea schimburilor comerciale, cu accent pe îmbunătățirea cooperării economice la nivel înalt.

 (5) Creșterea coordonării cu Uniunea Europeană și cu Organizația Tratatului Atlanticului de Nord pentru a maximiza eficacitatea și a minimiza duplicarea.

 (c) ACTIVITĂȚI.

 (1) SECURITATE. – Strategia stabilită în temeiul subsecțiunii (a) include următoarele elemente legate de securitate:

 (A) un plan de creștere a coordonării între agenții față de regiunea Mării Negre.

 (B) O strategie pentru:

 (i) Statele Unite să sporească prezența și capacitățile NATO în regiunea Mării Negre, inclusiv forțele terestre și aeriene; sau

 (ii) o inițiativă condusă de Statele Unite împreună cu țările membre NATO pentru a spori coordonarea, prezența și angajamentul regional între țările din regiunea Mării Negre.

 (C) O strategie de creștere a asistenței militare față de țările de la Marea Neagră, în special față de Ucraina, România, Bulgaria și Georgia.

 (D) prioritizarea sistemelor de informații, supraveghere și recunoaștere pentru a monitoriza operațiunile rusești în regiunea Mării Negre, precum și modernizarea de la misiuni de poliție aeriană la misiuni de apărare aeriană.

 (E) O evaluare a valorii înființării unui cartier general comun, multinațional, cu trei stele la Marea Neagră, responsabil pentru planificarea, pregătirea, exercițiile și coordonarea tuturor activităților militare din marea regiune a Mării Negre.

 (F) O prezentare generală a finanțării militare externe, a educației și instruirii militare internaționale și a altor tipuri de asistență de securitate a Statelor Unite pentru regiune.

(G) Un plan de comunicare a modificărilor aduse posturii NATO către publicul din țările aliate și partenere, precum și din Federația Rusă și Belarus.

 (H) Un plan de combatere a dezinformării și a propagandei rusești în regiunea Mării Negre, utilizând resursele guvernului Statelor Unite, inclusiv ale Centrului de angajament global.

 (I) Un plan de promovare a unei mai mari libertăți de navigație, colaborând în principal cu Turcia, Ucraina, România și Bulgaria pentru a permite o mai mare securitate și un acces economic mai mare la Marea Neagră.

 (2) PROSPERITATE ECONOMICĂ. – Strategia stabilită în temeiul subsecțiunii (a) include următoarele elemente legate de prosperitatea economică:

 (A) o strategie de încurajare a dialogului între experții din Statele Unite și cei din statele de la Marea Neagră cu privire la expansiunea economică, investițiile străine directe, consolidarea inițiativelor privind statul de drept și atenuarea coerciției economice din partea Rusiei și a RPC.

(B) O strategie pentru Corporația Financiară pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite și pentru toate departamentele și agențiile federale care contribuie la statalitatea economică a Statelor Unite pentru a identifica noi oportunități de investiții private în statele din Marea Neagră.

(C) O evaluare întreprinsă de Corporația Financiară pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite pentru a înființa birouri regionale în Georgia, Ucraina sau România.

 (D) Evaluări privind diversificarea energetică. Evaluarea ar trebui să se concentreze asupra necesității imediate de a înlocui aprovizionarea cu energie din Rusia și să recunoască importanța pe termen lung a unei diversificări mai largi a energiei, inclusiv a energiei curate

18 inițiativele privind energia curată.

 (E) Evaluări ale unor potențiale soluții de securitate alimentară.

 (3) REZILIENȚA DEMOCRATICĂ. – Strategia stabilită în temeiul subsecțiunii (a) include următoarele elemente legate de reziliența democratică:

 (A) O strategie de creștere a presei independente și a inițiativelor mediatice sprijinite de Statele Unite pentru a combate influența străină malignă în regiunea Mării Negre.

 (B) O mai mare mobilizare a inițiativelor conduse de Global Engagement Center și de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională pentru a contracara propaganda și dezinformarea rusească în regiunea Mării Negre.

(4) CONECTIVITATEA REGIONALĂ. – Strategia stabilită în temeiul subsecțiunii (a) promovează conectivitatea regională prin trimiterea de reprezentanți la nivel înalt11

tori ai Departamentului de Stat sau ai altor agenții partenere pentru a…

 (A) regiunea Mării Negre nu mai puțin de două ori pe an; și

 (B) forumuri regionale majore privind infrastructura și securitatea energetică, inclusiv Summitul Inițiativei celor Trei Mări.

 (d) IDENTIFICAREA PROGRAMELOR NECESARE ȘI

 Resurse. în termen de cel mult 360 de zile de la data promulgării prezentei legi, agenția interinstituțională identifică toate programele, politicile sau resursele bugetare necesare, în funcție de agenție, pentru a sprijini punerea în aplicare a Inițiativei privind Marea Neagră.

 Strategia de securitate la Marea Neagră pentru anii fiscali 2024, 2025 și 2026.

SEC. 7. DEFINIȚII.

În prezenta lege:

COMISIILE COMPETENTE ALE CONGRESULUI- Prin “comitete competente ale Congresului” se înțelege: – Comisia pentru relații externe, Comisia pentru servicii armate și Comisia pentru credite a Senatului; și Comisia pentru afaceri externe, Comisia pentru servicii armate și Comisia pentru credite a Camerei Reprezentanților.

 (2) STATELE DIN MAREA NEAGRĂ. – Termenul ”statele din Marea Neagră” înseamnă Turcia, România, Bulgaria, Moldova, Ucraina și Georgia.

(3) ȚĂRILE Fondului de investiții al Inițiativei celor Trei Mări.-Expresia ”țările Fondului de investiții al Inițiativei celor Trei Mări” înseamnă Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Austria, Croația, România și Bulgaria.

Scroll to Top